Mount cook en peel Forest.

28 januari 2017 - Peel Forest, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we samen met Nick een hike gaan doen. We gingen naar mount cook. Onderweg waren er weg werkzaamheden en we moesten 20 minuten wachten voor we konden rijden omdat 1 gedeelte van de weg was afgesloten. Eindelijk aangekomen hebben we een hike uitgezocht en hebben we genoten van het prachtige uitzicht op mount cook. We hebben flink doorgelopen en uiteindelijk de 3 uur hike in 2 uur gedaan. Ik heb een persoonlijke overwinning geboekt door over 3 hangbruggen te lopen iets wat ik normaal nooit zou doen. Ook heb ik de hele hike kunnen doen zonder te zweten, moe te zijn of buiten adem te raken. Weer een overwinning. Aan het einde van de track kwamen we bij een groot meer waar grote ijsbergen in dreven. Stukken van de gletsjer die waren afgebroken, heel sneu eigenlijk. Nick maakte me enorm trots door afval op te rapen en in zijn tas te doen om thuis in de vuilnis te gooien. Hij vond het belangrijk om NZ schoon te helpen houden. Toen we bij de auto kwamen zijn we iets gaan eten in Mountain view café en hierna weer terug naar Nick zijn huis. En toen was het alweer afscheid tijd. Na een dikke knuffel en natuurlijk een traan reden we weg richting peel forest. We gingen naar waikonini homestead, een hele oude Victoriaanse woning uit 1882. Een prachtig huis gerund door Mary Casey een vriend voor het leven. Een geweldige vrouw die het oude huis gekocht heeft in 1993 en sinds een paar jaar een bed en breakfast runt. Ze is heel gastvrij en gaat zelfs morgen avond voor ons koken. Morgen meer!