Lyttelton

21 januari 2017 - Loburn, Nieuw-Zeeland

Geeuw,
Vanmorgen om 6.00 al wakker en helaas niet meer slapen.
Gelukkig waren René en Angela ook al wakker dus samen een kop thee gedronken en daarna hebben we ons allemaal klaar gemaakt voor de gym en ochtend wandeling die standard wordt afgesloten met een koffie bij koffie culture. Eenmaal thuis andere kleren aan voor ons dagje weg. In de auto eerst naar Jeroens droomwereld Bannings een doe het zelf winkel vele malen groter dan die in Nederland. Hierna door naar lyttelton een haven in de inham vlak bij Christchurch. Dit dorpje is heel ernstig beschadigd geraakt in de aardbeving in 2012. Gelukkig zijn ze heel langzaam aan het opkrabbelen. De farmers market was aan met hele leuke handwerk stalletjes veel verschillende fruit en groente stands en lekker eten. Ik had een heerlijk whitebait omelet op brood en de rest hadden Vietnamese varkensvlees op brood. Whitebait is een heel klein glasachtig visje die in zijn geheel wordt mee gebakken in het heerlijk eitje. Het is erg lekker.
Hierna nog geperst vers fruit om te drinken en klaar Is Clara. Toen met de auto door naar Sumner een plek waar veel nz naar toe gaan om zomer te vieren aan het strand. Het was erg koud en winderig maar toch wat leuke foto's gemaakt en even gewandeld. Nog een steile klim met de auto op een heel smal weggetje naar tailors mistake een mooie hike naar een rotspunt. Hier springen helaas veel mensen af als ze er een eind aan willen maken. Het heet echter zo omdat Taylor, een navigator, heel lang geleden per ongeluk hier aan land ging ipv Lyttleton en dus een mistake ofwel foutje maakte. Nu weer op tijd thuis net voordat het begon te gieten van de regen. Foto's van vandaag onder Lyttleton.

1. Sifra:
    22 januari 2017