Peel forest and new friends.

29 januari 2017 - Peel Forest, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen een flinke klim gedaan. Helemaal naar boven geklommen te zien op de foto's. Hierna lekker ontbeten en toen hop naar Geraldine voor een dagje museums en galerieën. Eenmaal daar zijn we naar de galerie in het oude post kantoor geweest, jammer genoeg hadden ze alleen aquarellen en ik vond ze niet zo mooi. Hierna zijn we wezen lunchen bij verdi een klein cafeetje achter de galerie met heerlijk eten en een heel lief tuintje. Daarna 1.5 km gelopen naar de vintage car museum waar ze oude gereedschappen, huishoudelijke spullen en landbouw voertuigen hadden. Erg leuk om te zien
Daarna kwamen we uit bij het dorps museum en ook daar veel gezien o.a over een vrouw die zijn man gewoon liet verdrinken en riep ik zie je in de hemel. Gelukkig voor haar Is ze uiteindelijk niet verdronken. Misschien niet zo gelukkig voor hem. Nu door naar Peel om daar een kerkje op te zoeken, onderweg 2 lifters opgepakt die een paar km zijn mee gereden maar daar waren ze al blij om. Helaas stond het kerkje in de steigers en mochten we er eigenlijk niet in maar eigenwijs als we zijn we gingen toch, er was toch niemand. Buiten was er een indrukwekkende begraafplaats zo Is er een schrijver begraven en ook de eerste baby die geboren Is in Christchurch toen ze op latere leeftijd overleed. Toen toch maar naar huis op aan eenmaal daar kwamen er nieuwe gasten aan, helaas was Mary weg en konden we er niet in dus moesten we buiten wachten. We maakten een praatje met Paul en Janet en leerden elkaar al een beetje kennen. Opeens uit het niets begon het enorm te waaien en we redden naar de waslijn om Mary's was eraf te halen. Een paar minuten later was de storm wind net zo vlug weg als hij gekomen was.
Na ongeveer 1 uur kwam Mary thuis en ze heeft voor ons allemaal gekookt en uiteindelijk was het een heel gezellige avond.