Bayala lodge

19 januari 2018 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

Vanmorgen helaas alweer om 5.30 wakker, veel te vroeg maar wel lekker rustig.

Na het ontbijt gingen we op weg voor een safari in hluhluwe, dit spreek je overigens uit als shhhhluschlewe en is zulu.

Het was erg warm 47 graden en als gevolg daarvan zagen we niet zoveel andere dieren maar des te meer neushorens. Onegelofelijk maar we hebben er 11 gezien vandaag. Na 2 uurtjes vonden we het wel welletjes in de hitte en vroegen de ranger ons terug te brengen naar de bus, hier hebben we lekker genoten van een ijsje.

Daarna ging de halve groep naar een weverij en wij gingen naar de krokodil en reptielenpark. Dit was erg leuk en iedereen heeft een python vast mogen houden, ja ook ik!

Nadat we de anderen weer hadden opgehaald gingen we terug naar Bayala maar onderweg bleek er op de snelweg een ongeluk gebeurd te zijn met een vrachtauto die was gekanteld en beide rijbanen  versperde. We moesten omkeren en helemaal terug rijden en via een grondweg rijden om km later weer op de snelweg terecht te komen. Die weg was zoals de meeste grondwegen hier heel slecht. Je kunstgebit klapperde uit je mond en mensen reden als gekken. nu zijn we weer terug in de lodge en gaan we zo heerlijk eten. Morgen om 9.45 richting st lucia.