swaziland

17 januari 2018 - Lobamba, Swaziland

Dan gaan we op vakantie tijdens de vakantie. We moeten uitstempelen bij de grens van z.a en inchecken bij swaziland nadat we 200 meter door niemandsland zijn gelopen. Swaziland is een onafhankelijk land binnen zuid afrika, heel apart. We gaan naar een safaricamp en logeren in echte swazi huisjes. Dit is echt afzien er zitten beesten, wij hebben muis, hagedis, muggen en nog meer, aangezien ik heb moeten stoppen met de malaria tabletten omdat ik zo ziek werd ervan is dat wel balen.

Het is wel een prachtig camp met krokodillen en hippos.

Ik besloot om toch met de groep mee te gaan paardrijden en ben zo blij dat ik dat gedaan heb het was geweldig.

Wel balen dat mijn telefoon in de wc viel en nu kapot is maar gelukkig ook mijn tablet bij me.

Swazi leven in kleine kamp huisjes en volgens een bepaalde methodiek erg intressant om dat uit te vinden. Zo kom je binnen en leven de meisjes vanaf 6 jaar oud in een kametje recht van de poort. De jongens leven links. In het midden is de kook hut en daaromheen de ouders en de grootouders. Een vrouw moet je kopen voor 17 koeien. Als je dan weet dat een koe tussen de 6000 en 9000 rand kost dan is dat erg veel geld.

Het is erg vies in zuid afrika er ligt overal rotzooi en dat is kei jammer. Morgen mee hierover, nu is het tijd om te gaan knorren.