swaziland uit, zuid afrika in.

18 januari 2018 - Bayala, Zuid-Afrika

Zo we hebben swaziland alweer verlaten en komen een prachtig gebied binnen geheten kazu natal, dit is zulu gebied, het is weer meer steppe achtig.

De reis hierheen liep niet geheel vlekkeloos, om te beginnen hadden we toen we naar swaziland reden bijna een heel ernstig ongeluk. Wij reden achter een vrachtauto en door de bocht kwam er nog een berg af ineens komt er bergaf een auto die die vrachtauto passeert in de bocht en die rijdt frontaal op ons af. De bus kom geen kant op en remde keihard, de auto moest hard uitwijken en kwam terecht in de berm, gelukkig net op een plek waar er berm was in plaats van een canyon en wij kwamen tot stilstand naast de vrachtwagen omdat de bus natuurlijk doorgleed. Chapeau voor de chauffeur Mozes wat een reactie.

Op de terugweg kwamen we erachter dat het zelfmoord gehalte onder geiten erg hoog is in swaziland en helaas heeft er eentje dat ook ontdekt maar wij ook.

De koeien en geiten lopen gewoon los op de weg en steken dus gewoon voor aankomende autos over.

Maar goed aangekomen in Bayala lodge, WOW wat een prachtige locatie en wat een mooi hotel. We besluiten met bijna de hele groep om een extra safari te boeken en onze gids is Matt een hele leuke zuidafrikaanse kerel die heel enthousiast vertelt en zo goed zijn best voor ons doet dat we als aller eerste cheetas vinden een moeder met twee jong en we staan heel erg dichtbij en kijken er 15 min naar. Die beesten zijn zo ontspannen  je wilt als je hier bent geweest nooit meer naar een dierentuin.

Hierna op zoek naar een rhino. Na heel lang zoeken worden we gigantisch beloond en vinden we er niet 1 maar 5 en twee baby rhino. Het zijn witte rhino en ze zijn ongelofelijk. Yes dit betekent dat we ze alle vijf hebben wat een traktatie. We stoppen bovenop een berg en hebben een 360 gr uitzicht over het park en wat we daar zien met de ondergaande zon is met geen woorden te beschrijven zo mooi.

Hierna gaan we eten een echte braai en die is zo lekker dat we weer veel te veel eten en ik morgen spijt zal hebben maar he het is vakantie!!.