Twizel

11 februari 2017 - Twizel, Nieuw-Zeeland

Hola, oeps vergeten te Bloggen.
Vorig weekend zijn we met de Floris familie naar twizel gegaan. Vrijdag morgen zijn we richting Fairlie gereden waar we Rob en Tante Els en Ome Piet hebben ontmoet bij de Bakery een café die bekend staat om de lekkerste pies van Nz. En het klopt ze zijn heerlijk. Hierna zijn we doorgereden naar Tekapo naar het st John's observatorium. Een hele steile en smalle weg naar boven maar zeker de moeite waard. Wat een uitzicht 360 graden op alles prachtig. Na een lekker ijsje weer verder gereden naar Twizel. Wij sliepen in het huis naast Rob met zijn allen. Savonds gingen we uit eten bij Shawtys en dat was super lekker. Savonds kwamen alle anderen aan en hebben we nog even samen gezeten in ons huis maar omdat iedereen moe was van het verre rijden gingen we op tijd naar bed. De volgende ochtend was het na een uurtje wandelen om 7.00 tijd om naar het meer te gaan dus alles in de auto's en als een colonne daar naar toe. Smorgens was het nog wat fris maar smiddags erg warm. Het water was flink koud maar de meesten waren heel dapper en gingen erin. Savonds hadden we een bbq. Zondags hebben jeroen en ik ook weer een uur gewandeld en na het ontbijt was het tijd voor de amazing race. In teams moesten we een aantal opdrachten doen en de eersten die dat hadden met bewijs van foto of film wonnen. Het team Peter, Brittany, Mark en Astrid hebben gewonnen dus zal voor de eerste keer een niet Floris op de wedstrijdschild komen te staan. Yeah.
Hierna weer naar het meer voor een middag zwemmen en spelen, het is nog warmer dan gisteren dus heerlijk.
Bij het meer hebben Helen en Peter paddelboards gehuurd dus dat was erg leuk en er werd volop gebruik van gemaakt. De middag werd helaas ruw verstoord door een 4 of 5 jarig kind die veel te ver uit de oever was en aan het verdrinken was, zijn broertje die maar net iets ouder was heeft hem gered door hem aan zijn haren boven water te houden. Ze hadden daar nooit mogen zijn en zeker niet zonder reddingsbrigade vest. Heel cru maar wel een goede leerschool voor de kinderen die bij ons waren. Savonds hebben we dish en chips gegeten en daarna was het tijd voor feestavond waarbij er veel werd gezongen en gedanst super gezellig al kon ik niet deelnemen aan de shots.
De volgende morgen alweer inpakken schoonmaken en naar huis. Helaas is Abby tijdens de nacht ziek geworden en ondanks alle voorzorg die Hayley nam ben ik onderweg naar huis ziek geworden dus heb ik heel de week weinig uitgehaald. Jeroen heeft heel veel klussen gedaan en ik, ik heb vooral uitgerust. Nu zijn we bij Peter en Helen voor het grote feest vanavond maar daarover later meer. Tjuus.